درباره وبلاگ


سلام! من مدیر وبلاگ besttak آرزومندم از این وبلاگ نهایت استفاده را ببرید.
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 40
بازدید کل : 27170
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


همه چی از همه جا
مقالات آموزشی - اخبار علمی و تازه های جهان
سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 15:50 ::  نويسنده : Farzad
گوگل به يك هكري كه موفق شد حفره امنيتي مرورگر اينترنتي كروم را پيدا كند، سه هزار و ۱۳۳ دلار جايزه داد.

 

http://somecontrast.com/blog/wp-content/uploads/2008/09/google_chrome_logo.jpg

شركت گوگل در سال ۲۰۱۰ از هكرهاي جهان خواست تا نقاط آسيب‌پذير مرورگر اينترنتي كروم را شناسايي كنند و جايزه بگيرند.

يك هكر به نام گلازونوف در تاريخ سيزدهم ژانويه ۲۰۱۱ ثابت كرد كه اين مرورگر اينترنتي در مقابل بدافزار آسيب‌پذير است و جايزه سه هزار و ۱۳۳ دلاري را به خود اختصاص داد.

 



سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 15:47 ::  نويسنده : Farzad
ایگاه اینترنتی GsmArena اقدام به تست اختصاصی باطری تلفن همراه ساموسونگ I9100 Galaxy S II نموده و این تست را با امکانات فیلمبرداری این تلفن همراه انجام داده است. در پایان این تست نتایجی بدست آمده که بسیار جالب توجه است!‌

پرچم دار جدید سامسونگ توانسته است یک فیلمبرداری خوب به مدت ۸ ساعت و پنج دقیقه انجام دهد، پیش از آنکه باطری به میزان ۱۰% شارژ پایانی خود (که قابلیت فیلمبرداری در این شرایط به صورت اتوماتیک قطع می شود) برسد!‌

آخرین دستاورد سامسونگ در این تست Galaxy S بود که باطری آن تحمل ۷ ساعت و ۲۵ دقیقه فیلمبرداری را داشت و پس از اینکه این تست مشابه بر روی این مدل انجام شده، تغییر قابل توجه و مشهودی مشاهده گردیده است.

سامسونگ I9100 با صفحه ی نمایش ۴٫۳ اینچی خود، با وجود اینکه رکوردی نزدیک به Wave S8500 با ۸ ساعت و ۴۰ دقیقه فیلمبرداری دارد اما هنوز در میدان مسابقه در مقابل آیفون ۴ اپل با قابلیت فیلمبرداری ۹ ساعت و چهل دقیقه حرفی برای گفتن ندارد!

شرایط تست انجام شده بدین شرح است، شرایطی که هر شخصی به راحتی می تواند آن را در منزل خود انجام دهد:

تنظیمات تصویربرداری Xvid بر روی ۳۸۴kbit/s،‌ قابلیت وضوح و روشنی صفحه نمایش بر روی ۵۰% و حجم صدای بلندگوها نیز بر روی ۱۰%.

فیلمی که در این تست گرفته شده است میزان متوسطی از صحنه‌های تاریک دارد بنابراین نتیجه ی این تست در صورتی که شما ویژگی ها و تنظیمات AMOLED Plus را متفاوت تنظیم کرده باشید متفاوت خواهد بود.

شما نیز به سادگی می توانید این تست را بر روی تلفن همراه خود  انجام دهید.

 

 



سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 15:47 ::  نويسنده : Farzad

انسان‏، از نخستین ادوار زندگی اجتماعی، متوجه بازگشت و تكرار برخی از رویدادهای طبیعی، یعنی تكرار فصول شد. نیاز به محاسبه در دوران كشاورزی ، یعنی نیاز به دانستن زمان كاشت و برداشت، فصل بندی ها و تقویم دهقانی و زراعی را به وجود آورد. نخستین محاسبه فصل ها، بی گمان در همه جوامع با گردش ماه كه تغییر آن آسانتر دیده می شد صورت گرفت. و بالاخره در نتیجه نارسایی ها و ناهماهنگی هایی كه تقویم قمری، با تقویم دهقانی داشت، محاسبه و تنظیم تقویم بر اساس گردش خورشید صورت پذیرفت. سال در نزد ایرانیان از زمانی نسبتا كهن به چهار فصل سه ماهه تقسیم شده و همان طور كه ابوریحان بیرونی در آثارالباقیه آورده است آغاز سال ایرانی از زمان خلقت انسان ( یعنی ابتدای هزاره هفتم از تاریخ عالم) روز هرمز از ماه فروردین بود، وقتی كه آفتاب در نصف النهار ، در نقطه اعتدال ربیعی ، و طالع سرطان بود........

 

برای مشاهده کامل متن روی ادامه مطلب کلیک نمایید.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 15:44 ::  نويسنده : Farzad
سیاری از مدیران صفحات وب سرعت لود صفحاتشان را کنترل می‌کنند تا مطمئن شوند کاربران برای بارگذاری متن، تصاویر و داده‌های صفحات زمان طولانی به انتظار نمی‌نشینند. اما با اینکه عملیات تست را در سرورهای خودمان انجام می‌دهیم معمولا فراموش می‌کنیم اینکار را برای سرورها و سرعت دیگر کشورها نیز تست کنیم.

image thumb23 سرعت بارگذاری صفحات شما در دیگر کشورها چقدر است؟

Loads.in نام سرویس آنلاین و رایگانی است که تمامی امکانات برای تست سرعت لود صفحات را در کشورهای مختلف به شما ارائه می‌دهد. در این سایت می‌توانید سرعت صفحات خود را بسته به کشور مورد نظر و مرورگر انتخابی تست کنید.

                                             برای ورود به سایت LOADS.in بروید



سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 15:43 ::  نويسنده : Farzad



سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 15:40 ::  نويسنده : Farzad

به گزارش فارنت و به نقل از اُبرگیزمو در حالی که حجم درایوهای حافظه‌ جانبی دائما در حال افزایش است شرکت‌های سازنده همچنین به فکر کوچکتر کردن اندازه فیزیکی این درایوها نیز هستند.

در همین راستا شرکت پی.کیو.آی کوچکترین فلش درایو یو.اس.بی ۳ جهان را به بازار معرفی کرده است. این فلش درایو با نام تجاری Intelligent Drive U819V با اندازه ۳۱٫۵ x 14.8 x 7.3mm خود در چهار حجم ۴، ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت عرضه خواهد شد.

pqi-Intelligent-Drive-U819V

این فلش درایو با بهره‌گیری از فناوری USB 3.0 قادر به انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالای ۵ Gbps است که نسبت به USB 2.0 افزایش ۱۰ برابری را نشان می‌دهد.

هنوز قیمت و یا تاریخ عرضه این فلش درایو ۴ گرمی اعلام نشده اما می‌توان انتظار داشت که شرکت‌های سازنده بسیاری به فکر کسب عنوان سازنده کوچکترین فلش درایو USB 3.0 جهان باشند.

عرضه فلش‌درایوهای USB 3.0 در حالی صورت می‌پذیرد که فناوری تاندربولت شرکت اینتل با سرعت انتقال خارق‌العاده خود به عنوان تهدیدکننده جدی این فناوری اخیرا با محصول جدید شرکت اپل به بازار عرضه شده اگر چه شرکت اینتل اعلام کرده که این دو فناوری با یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیزی خواهند داشت.

از سویی دیگر به نظر می‌رسد در آینده با پیشرفت پلتفرم‌های انتقال اطلاعات آنلاین مانند دراپ‌باکس دیگر مجالی برای استفاده از این درایوهای فیزیکی باقی نخواهد ماند.

منبع:فارنت

 



به گزارش فارنت و به نقل از گیزمودو اگر شما هم از جمله دوستداران خطوط هوایی هستید احتمالا از این فلش‌های یو.اس.بی و یا بهتر بگویئم باله‌های یو.اس.بی خوشتان خواهد آمد که با نام بادر به بازار عرضه شده است.

 

این یو.اس.بی‌ها با استفاده از آرم و علائم شرکت‌ها و خطوط هوایی ساخته شده و هنگامی که به رایانه شما متصل می‌شود، مانند باله هواپیما دیده می‌شود.

USB wings

البته تولید این محصولات را تنها می‌توان در راستای گسترش بازار تبلیغات به بازار فناوری دانست و اینکه این روزها حافظه‌های یو.اس.بی به بازار تبلیغات راه یافته‌اند. این باله‌های تبلیغاتی حافظه‌دار را می‌توان هدیه تبلیغاتی مناسبی دانست که از سوی خطوط هواپیمایی به مسافران اهدا شود.

به هر حال اکنون مدل‌های موجود در وب‌سایت تولید‌کننده این حافظه‌ها از اندازه ۴ گیگابایتی به قیمت ۵۳ دلار تا اندازه ۳۲ گیگابایتی به قیمت ۱۲۰ دلار دیده می‌شود .

نکته جالب اینکه در وب سایت این شرکت امکان آن دیده شده است که حافظه‌هایی با علائم و لوگو شرکت و خطوط دلخواه هواپیمایی خود را سفارش دهید.



سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 15:37 ::  نويسنده : Farzad
به گزارش فارنت و به نقل از گیزمگ کاربران رایانه علی‌الخصوص آنها که علاقه شدیدی به جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات دریافتی مختلف دارند و باید آنها را دیگر «محتکران دیجیتال» نامید، همواره به دنبال سخت‌افزاری برای ذخیره اطلاعات خود هستند که علاوه بر سرعت بالا به اندازه علاقه آنها جا برای ذخیره فایل داشته باشد.

 

اینها به کنار، حمل و نقل این سخت‌افزار خود عامل مهم دیگری است که این گونه کاربران در هنگام تهیه سخت‌افزارهای ذخیره‌سازی اطلاعات به آن توجه می‌کنند.

«سیگیت» نامیست که کاربران حرفه‌ای رایانه و آنها که از نام‌هعای موجود و برندهای بازار سر در می‌آورند، همواره از آن به نیکی یاد می‌کنند.

حالا این شرکت که در عرضه سخت‌افزارهای دخیره‌سازی سابقه طولانی دارد دست به عرضه درایو ۱٫۵ ترابایتی در سری «FreeAgent GoFlex» زده تا شاید راه‌حلی پایدار برای علاقه محتکران پیدا کند.

این درایو ۱٫۵ ترابایتی به فناوری انتقال داده یو.‌اس.بی ۳ مجهز است  از سیستم رمزگذاری اطلاعات ۱۹۲-bit Triple DES encryption بهره می‌برد و بنا بر اعلام این شرکت با هر دو سیستم عامل ویندوز و مکینتاش سازگاری کامل دارد.

این محصول در اندازه ۳٫۵ اینچی (۶٫۳۵ سانتیمتر) به بازار عرضه شده و با استفاده از فناوری USB 3.0  در واقع کاربران شاهد انتقال داده با سرعتی ده برابر نسبت به فناوری USB 2.0  خواهند بود.

این محصول اکنون در ایالات متحده به قیمت ۲۴۹٫۹۹ دلار عرضه شده و به زودی پخش آن در سراسر جهان آغاز خواهد شد.

فارنت-

 



سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 15:26 ::  نويسنده : Farzad

این روزها که همه شرایط برای رو آوردن به خطوط ADSL فراهم است، سؤال این دانشجو ممکن است سؤال خیلی‌ها باشد:

ببخشيد كه مزاحمتون شدم؛ يه سؤال داشتم در مورد خطوط " Adsl"   آيا قيمتي كه پرداخت ميشه به پهناي باندشم بستگي داره؟ و اينكه پهناي باندو خودمون انتخاب ميكنيم؟و اگر اينطوره من به چه پهناي باندي احتياج دارم كه مناسب باشه؟

در مورد انتخاب سرویس ADSL کمی توضیح می‌دهم:

ابتدا عرض کنم که ارائه کنندگان خطوط ADSL در ایران اگر اشتباه نکنم، پنج یا شش شرکت بیشتر نیستند که در واقع سرشاخه‌ها به حساب می‌آید. شرکت‌هایی مثل: شاتل، پارس آنلاین، مبین‌نت، خود مخابرات و ... بقیه ISPها در شهرستان‌ها زیرمجموعه این چند شرکت هستند. یعنی آن‌ها نماینده فروش (Reseller) این شرکت‌ها هستند (هر چند که ممکن است طوری تبلیغ کنند که شما فکر کنید خودشان یک پای اینترنت هستند!).

نکته بعد اینکه قیمتی که یک نماینده می‌گوید با قیمتی که در سایت رسمی این شرکت‌ها درج می‌شود، معمولاً فرقی ندارد، پس با دانستن آدرس سایت شرکت می‌توانید به تمام پلان‌هایی که ارائه می‌کند دسترسی داشته باشید. 


 

                      برای دیدن مطلب کامل بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید

 




ادامه مطلب ...


سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 15:22 ::  نويسنده : Farzad

کارشناسان شبکه دیسکاوری (Discovery) با رتبه بندی ۱۰ بمب افکن برتر دنیا، قدرتمندترین پرنده های صنعت هوایی را معرفی کردند. در رده بندی ۱۰ بمب افکن تاریخ صنعت هوایی عواملی چون، سرعت هواپیما، میزان مسافتی که بدون سوخت گیری طی می شود، حداکثر میزان حمل مواد منفجره و سقف پرواز توسط کارشناسان ارشد نظامی شبکه دیسکاوری در نظر گرفته شده است.

 


 

برای دیدن ادامه متن بر روی ادامه مطلب کلیک فرمایید



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب