درباره وبلاگ


سلام! من مدیر وبلاگ besttak آرزومندم از این وبلاگ نهایت استفاده را ببرید.
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 41
بازدید کل : 27171
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


همه چی از همه جا
مقالات آموزشی - اخبار علمی و تازه های جهان


پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 12:42 ::  نويسنده : Farzad

شرکت اپل در حال کار بر روی فناوری جدیدی است که با استفاده از آن برای تامین انرژی انواع لپ تاپ و تبلت کافیست آنها برای یک بار در کل هفته شارژ شوند.

 

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از ITanalyze، بدین منظور از نسل جدیدی از فناوری پیل های سوختی استفاده خواهد شد. این پیل های سوختی هیدروژنی هم کوچک تر و هم سبک تر بوده و هم استفاده از آنها و شارژشان راحت تر است.

اپل از سال ۲۰۱۰ در حال کار بر روی این فناوری است و انتظار می رود در سال ۲۰۱۲ عرضه این پیل های سوختی به بازار آغاز شود.

یکی دیگر از مزیت های این باتری کنترل هوشمند نحوه مصرف و تخصیص بهینه انرژی است که موجب افزایش قابل توجه عمر آن می شود.

باتری های امروزی که در لپ تاپ ها و تبلت ها به کار گرفته می شوند حداکثر بین سه تا چهار ساعت شارژ را نگه می دارند و همین مساله استفاده های حرفه ای و تجاری از آنها را دشوار کرده است.

 



پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 12:38 ::  نويسنده : Farzad

عکس هایی از جدیدترین لوازم جانبی ای پد ipad



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 12:28 ::  نويسنده : Farzad

گزارشات حاکی از این است که iPad 3 در دست تولید است و ماه مارچ وارد بازار خواهد شد. iPad 1 ابتدای ماه آوریل وiPad 2 نیز انتهای ماه مارچ عرضه شد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از ZoomIT، بنابراین انتظار می رود iPad 3 نیز در همین زمان به بازار عرضه شود.

بر اساس گزارش سایتBloomberg، تبلت نسل بعدی اپل مجهز به نمایشگر فوق العاده با کیفیتی است که تصاویر را مانند یک صفحه پرینت شده، نمایش می دهد. در ادامه جزئیات بیشتری از iPad3 مشاهده می کنید.

بر اساس شایعات، iPad 3 مجهز به یک پردازنده پر قدرت چهار هسته ای با عملکرد فوق العاده خواهد بود. علاوه بر این iPad 3 از ۴G نیز پشتیبانی می کند.

Bloomberg اعلام کرده این اطلاعات را از سه شخصی که این دستگاه را دیده اند، بدست آورده است. این سه نفر همچنین اعلام کرده اند که کارخانه چین تولید کننده محصولات اپل، به صورت ۲۴ ساعته در حال کار بر روی تولید محصول جدید اپل هستند.

باید دید با ورود این محصول آیا باز هم رکوردی در فروش تبلت های اپل ثبت می شود یا خیر؟ امیدواریم iPad 3 مانند iPhone 4s کاربران و طرفداران Apple را نا امید نکند و ظاهر جذاب تری نسبت به مدل قبل داشته باشد.

 



چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 15:55 ::  نويسنده : Farzad

منبع: Www.P30Mania.MihanBlog.Com

 

از تفاوتهای دختران و پسران چه می دانید؟
 
مغز یک نوزاد در رحم بسیار سریع رشد می‏کند و طی یک یا دو ماه از چند سلول، به پیچیده‏ترین ساختار طبیعت تبدیل می‏شود و در ادامه جنین در ششمین ماه بارداری توانایی‏های مهمی کسب می کند که همگی تحت کنترل مغز او هستند. در هنگام تولد، مغز نوزاد هنوز به طور کامل شکل نگرفته است و تنها به اندازه یک سوم اندازه واقعی رشد کرده است زیرا مدت زیادی طول می‏کشد تا مغز کامل شده و به شکل تکامل یافته خود دست یابد.
سپس در سال اول تولد، تراکم سیناپسهایی(سیناپس به محل اتصال سلولهای عصبی گفته می شود) که در مغز ایجاد می‏شود به سرعت افزایش یافته و همان فرآیندی که قبل از تولد آغاز شده است ادامه می‏یابد. ولی در حدود ده ماهگی میزان افزایش سیناپسها متوقف شده و از یک سالگی تا پایان عمر ثابت می ماند.
از همان اوایل، تفاوت‏های جنسیتی در مغز نوزادی که هنوز متولد نشده است، مشهود است. یکی از این تفاوت‏ها آن است که قسمت‏های راست و چپ مغز در پسرها ارتباطات کمتری به نسبت دختران پیدا می کند.
بنابر همین تفاوت‏ها، مطالعات اخیر نشان داده که پسرها در برخورد با انواع خاصی از مسائل (مانند امتحانات هجایی یا جدول کلمات) تنها از یک طرف مغزشان استفاده می‏کنند، در حالیکه دخترها از هر دو طرف استفاده می‏کنند.
نیمه‏ راست مغز همچنان که رشد می‏کند، سعی می‏کند ارتباطاتی با نیمه چپ مغز برقرار کند اما در پسران(البته در دوران کودکی) نیمه چپ آمادگی ایجاد ارتباطات را ندارد و لذا این «اتصالات» صورت نمی‏گیرد و در عوض سلول‏ها به نیمه راست، یعنی جایی که از آن آمده‏اند، باز می‏گردند لذا اتصالات در نیمه راست مغز غنی‏تر صورت گرفته و همین وضعیت باعث موفقیت پسران در حل مسایل ریاضی (در زمان تحلیل ، بررسی و حل مسایل ریاضی نیمکره راست مغز بیشترین فعالیت را دارد) است.
از طرف دیگر در دختران ارتباط بین دو نیمکره با موفقیت بیشتری برقرار شده و لذا باعث می‏شود که توانایی‏های کلامی دختران بسیار بالاتر باشد.
 


ادامه مطلب ...


چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 15:54 ::  نويسنده : Farzad

منبع: Www.P30Mania.MihanBlog.Com

 

دیگر نامهای ایرانی که به این دریا نهاده شده و در متن های تاریخی و جغرافیایی به جا مانده ، پر شمار است و از آن جمله می توان به : دریای آبسکون - مازندران – طبرستان – استرآباد – باکو – شیروان – دیلم – گرگان یا جرجان – گیلان یا جیلان – خوارزم – خراسان - تبرستان – دریای یت ها – دریای تپورها – دریای ساری – دریای رزایه – کادوس – دریای طلیسان (طالش) – دریای گسکر – دریای کپورچال – دریای قزوین – مشهدسر – مغان و 000 اشاره کرد.
در کهن ترین نقشه های جهان که موقعیت این پهنه در آنها آمده ، چون نقشه هکاتوس (مربوط به 500 پ .م) و نقشه معروف آراتوتس (200 پ . م) همه جا نام این دریا بر گرفته از نام (کاسپین) است ، نه نام دیگر. در نقشه اراتوستن که بوسیله دکتر عبدالکریم صبحی استاد دانشگاه قاهره در سال 1966 به چاپ رسیده ، نام ( دریای قزوین) آورده شده که بر گرفته ازهمان نام کاسپین است. در متن های دانشنامه های روسها همه جا از این پهنه با نام (کاسپیس کویه موره) یاد شده است. جالب اینکه ترک زبانان جمهوری آذربایجان وقتی به ترکی نوشته اند از آن با نام (خزر دنیزی) یاد کرده اند و وقتی به روسی مطلبی نوشته اند به همان صورت (کاسپین کویه موره) از این دریا نام برده اند.
از یاد نبریم که بیشتر نامها در شمال قفقاز و در بند و دروازه های آن سامان فارسی است و حتی در هنگام دولت سامانی ، ایران در آنجا مرزبان داشته است.
 


ادامه مطلب ...


چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 15:52 ::  نويسنده : Farzad
منبع:
Www.P30Mania.MihanBlog.Com
 

به دنبال افزایش محبوبیت رایانه‌های همراه نزد کاربران، کارشناسان مرکز تحقیقاتی PCworld در یک بررسی جدید نام و مشخصات 10 لپ‌تاپ برتر جهان را معرفی کردند.

EliteBook 8440w شرکت اچ‌پی: این لپ‌تاپ یک صفحه‌کلید استاندارد را در خود جای داده که برای تایپ متن‌های طولانی بسیار مناسب است. این صفحه‌کلید مهم‌ترین عامل افزایش فروش این محصول محسوب می‌شود. قیمت این محصول بین 1200 تا 1400 دلار است.

Envy 13 شرکت اچ‌پی: این لپ‌تاپ شباهت زیادی به سری رایانه‌های قابل‌حمل MacBook اپل دارد و طراحی زیبا و بدنه باریک آن باعث شده است تا عموم کاربران سراغ آن بروند. اگرچه قیمت این محصول اندکی گران است، اما زیبایی آن باعث شده است فروش بالایی در بازار داشته باشد. قیمت این لپ‌تاپ پیشرفته 1449 دلار است.
 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 15:45 ::  نويسنده : Farzad

بچه‌ها شخصیت جالب و عجیبی دارند، به نوعی كه گاهی اوقات حركات عجیب و غریب از خود نشان میدهند كه باورش برای خیلی ها مشكل است، گاهی اوقات آنان با وجود سن كم، دست به كارهای خارق العادهای میزنند كه باعث تعجب می‌شود و انسان را تا مرحله حیرت پیش می برد درست مثل 10 بچه های كه ما از آنان به عنوان اعجوبه یاد می‌كنیم، لطفا مطلب زیر را بخوانید.
 


«كیم اونگ یونگ»، باهوشترین فرد دنیا
این فوق نابغه كرهای در سال 1962 به دنیا آمد و در حال حاضر باهوشترین فرد دنیا محسوب می‌شود. او در چهار سالگی میتوانست زبانهای ژاپنی، كرهای، آلمانی و انگلیسی را بخواند. در پنج سالگی سختترین مسئله‌های دیفرانسیل و انتگرال را حل میكرد و بهره هوشی بسیار بالا یعنی بالای 210 داشت. كیم از 3 تا 6 سالگی دانشجوی افتخاری دانشگاه هانگ یانگ بود و در 7 سالگی به «ناسا» دعوت شد. او در پانزده سالگی دكترای خود را گرفت. 

منبع: Www.P30Mania.MihanBlog.Com
 

«گریگوری اسمیت»، كاندیدای صلح نوبل
گریگوری اسمیت در سال 1990 به دنیا آمد در دو سالگی میتوانست بخواند و در ده سالگی وارد دانشگاه شد. ولی نبوغ تحصیلی، تنها نیمی از داستان گریگوری اسمیت است.
او عاشق صلح می‌باشد و از سنین كم به عنوان حامی و یكی از فعالان حقوق كودك و صلح جهانی به كشورهای مختلف دنیا سفر كرده است. او موسس سازمان بینالمللی دفاع جوانان است كه اصول صلح را به كودكان و جوانان سراسر دنیا آموزش میدهد. او با بیلكلینتون و میخائیل گورباچوف مذاكره داشته و در مقابل سازمان ملل سخنرانی كرده است. گریگوری در 12 سالگی كاندیدای اخذ جایزه صلح نوبل شد.

منبع: Www.P30Mania.MihanBlog.Com
 

 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 15:43 ::  نويسنده : Farzad
منبع:
Www.P30Mania.MihanBlog.Com

 

اینك كه من از دنیا می روم، بیست و پنج كشور جز امپراتوری ایران است و در تمامی این كشورها پول ایران رواج دارد و ایرانیان درآن كشورها دارای احترام هستند و مردم آن كشورها نیز در ایران دارای احترامند، جانشین من خشایارشا باید مثل من در حفظ این كشورها كوشا باشد و راه نگهداری این كشورها این است كه در امور داخلی آن ها مداخله نكند و مذهب و شعائر آنان را محترم شمرد .
اكنون كه من از این دنیا می روم تو دوازده كرور دریك زر در خزانه داری و این زر یكی از اركان قدرت تو می باشد، زیرا قدرت پادشاه فقط به شمشیر نیست بلكه به ثروت نیز هست. البته به خاطر داشته باش تو باید به این حزانه بیفزایی نه این كه از آن بكاهی، من نمی گویم كه در مواقع ضروری از آن برداشت نكن، زیرا قاعده این زر در خزانه آن است كه هنگام ضرورت از آن برداشت كنند، اما در اولین فرصت آن چه برداشتی به خزانه بر گردان .
مادرت آتوسا ( دختر كورش كبیر ) بر گردن من حق دارد پس پیوسته وسایل رضایت خاطرش را فراهم كن .
ده سال است كه من مشغول ساختن انبارهای غله در نقاط مختلف كشور هستم و من روش ساختن این انبارها را كه از سنگ ساخته می شود و به شكل استوانه هست در مصر آموختم و چون انبارها پیوسته تخلیه می شود حشرات در آن به وجود نمی آید و غله در این انبارها چندین سال می ماند بدون این كه فاسد شود و تو باید بعد از من به ساختن انبارهای غله ادامه بدهی تا این كه همواره آذوقه دو یاسه سال كشور در آن انبارها موجود باشد و هر سال بعد از این كه غله جدید بدست آمد از غله موجود در انبارها برای تامین كسری خوار و بار استفاده كن و غله جدید را بعد از این كه جاری شد به انبار منتقل نما و به این ترتیب تو برای آذوقه در این مملكت دغدغه نخواهی داشت ولو دو یا سه سال پیاپی خشك سالی شود .
هرگز دوستان و ندیمان خود را به كارهای مملكتی نگمار و برای آنها همان مزیت دوست بودن با تو كافیست، چون اگر دوستان و ندیمان خود را به كار های مملكتی بگماری و آنان به مردم ظلم كنند و استفاده نا مشروع نمایند نخواهی توانست آنها را مجازات كنی چون با تو دوست اند و تو ناچاری رعایت دوستی نمایی.
 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 15:39 ::  نويسنده : Farzad


از آنجا که خانم ها دنبال مردی برای زندگی هستند ممکن است کسی را انتخاب کنند که از نظر ظاهری پایینتر  از آنها باشد. تحقیقات جدید نشان می دهد که ازدواج هایی که در آن زن از نظر ظاهری بهتر از مرد است، بسیار پردوام تر و مثبت تر است. تصور محققان از دلیل آن این است که مردها اهمیت زیادی به زیبایی می دهند درحالیکه خانم ها بیشتر می خواهند همسری داشته باشند که به خوبی از آنها حمایت کند. محققان قبول دارند که مسئله زیبایی بسیار شخصی و نسبی است اما تحقیقات نشان می دهد که استانداردهای عمومی برای زیبایی وجود دارد مثل چشمان درشت، داشتن صورت متقارن، و بیبی فیس بودن و یک نسبت خاص برای دورسینه و دور لگن.

 

منبع : Www.P30Mania.MihanBlog.Com

 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 15:35 ::  نويسنده : Farzad
منبع : Www.P30Mania.MihanBlog.Com
 


خبرآنلاین: نتایج یک تحقیق در دانشگاه والنسیا نشان می‌دهد که ملاقات با یک زن زیبا باعث افزایش هورمون استرس موسوم به کورتیزول در بدن انسان می‌شود. این هورمون تحت تاثیر استرس‌های فیزیکی و روانی در بدن انسان تولید می‌شود که می تواند در نهایت منجر به بیماری‌های قلبی شود.....
برای بررسی این موضوع ، محققان از 84 دانش‌آموز مذکر خواستند که هر کدام در یک اتاق نشسته و مشغول حل یک پازل شوند.در این اتاق دو غریبه که یک مرد و یک زن هم بودند نشسته بودند.

دانشمندان متوجه شدند زمانی که فرد غریبه مذکر اتاق را ترک می‌کند و دو مرد در کنار یکدیگر باقی می‌مانند میزان هورمون استرس آ‌ن‌ها تغییری نمی کند ، اما زمانی که فرد مذکر اتاق را ترک می‌کند ، میزان هورمون استرس در شخص افزایش پیدا می‌کند.
کورتیزول در دوزهای کوچک می‌تواند تاثیرات مثبتی در بدن داشته باشد و میزان هوشیاری و سلامت کلی بدن را افزایش دهد .اما در صورتی که این هورمون به طور مداوم در بدن انسان باشد می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های پزشکی مانند بیماری‌های قلبی ، دیابت و فشار خون بالا شود.

 



پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, :: 22:9 ::  نويسنده : Farzad


صبحگاه:
فرمانده: پس این سربازه‌ها (بجای واژه سرباز برای خانمها باید بگوییم سربازه !) کجان؟
معاون: قربان همه تا صبح بیدار بودن داشتن غیبت میکردن
ساعت 10 صبح همه بیدار میشوند...
سلام سارا جان
سلام نازنین، صبحت بخیر
عزیزم صبح قشنگ تو هم بخیر
سلام نرگس
سلام معصومه جان
ماندانا جون، وای از خواب بیدار میشی چه ناز میشی...
 


 
منبع : Www.P30Mania.MihanBlog.Com


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, :: 22:7 ::  نويسنده : Farzad


در سال ۱۶۶۶، اسحاق نیوتن، دانشمند نامدار انگلیسی، کشف کرد که چنانچه نور خالص سفید از یک منشور عبور داده شود، به رنگ‌های قابل رؤیت تجزیه می‌شود. نیوتن همچنین کشف کرد که هر رنگ از یک طول موج منحصر به فرد تشکیل شده و قابل تجزیه به رنگ‌های دیگر نیست.
آزمایش‌های بعدی نشان داد که با ترکیب نورها می‌توان رنگ‌های مختلف را ایجاد کرد. برای مثال، نور قرمز در ترکیب با نور زرد، رنگ نارنجی را به وجود می‌آورد. رنگی که بر اثر ترکیب دو رنگ دیگر به وجود آید را ترکیبی می‌گویند. بعضی از رنگ‌ها، مثل زرد و ارغوانی، در صورت ترکیب شدن، همدیگر را خنثی می‌کنند و نور سفید می‌سازند. این رنگ‌ها را نیز رنگ‌های مکمّل می‌نامند.

 

منبع : Www.P30Mania.MihanBlog.Com

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, :: 22:4 ::  نويسنده : Farzad
منبع : Www.P30Mania.MihanBlog.Com


حتماً دیده اید کودکان و نوجوانانی را که تمام روز را پای بازی های کامپیوتری یا اینترنت می نشینند یا به طور دائم با گوشی های موبایل بازی می کنند و حتی یک ساعت هم آنها را کنار نمی گذارند. این یک رفتار و عادت غیر عادی است به نام «اعتیاد به تکنولوژی» که اگر به موقع جلوی آن گرفته نشود، تبدیل به یک ناهنجاری روحی در این افراد نوجوان و کم سن و سال می شود.
اخیراً در شهر لندن در انگلستان، برای کمک به بچه هایی که بیش از حد به شکل های مختلف تکنولوژی و بازی های کامپیوتری عادت کرده اند، یک «مرکز ترک اعتیاد به تکنولوژی» به اسم بیمارستان «کاپیو نایتینگل» تأسیس شده است، که به طور تمام وقت راهنمایی های تلفنی نیز ارائه می دهد. والدین این بچه ها درباره اینکه چه طور باید با آنها رفتار کنند که کم کم این عادت آنها از بین برود، از این مرکز مشاوره و کمک می گیرند.
 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, :: 22:3 ::  نويسنده : Farzad


تست اعتیاد به اینترنت (IAT) یكی از معتبرترین تست‌های مربوط به سنجش اعتیاد اینترنتی است كه توسط دكتر كیمبرلی یانگ (Kimberly Young) ابداع شده است.
در تست IAT هر چه نمره شما بیشتر باشد؛ اعتیاد شما به اینترنت شدیدتر است. نمرات هم به ترتیب از یك تا پنج هستند. در پایان؛ باید مجموع نمراتی را كه به 20 پرسش زیر می‌دهید جمع بزنید.

امتیاز هر گزینه:
گزینه ی الف ==> یك امتیاز
گزینه ی ب    ==> دو امتیاز
گزینه ی پ    ==> سه امتیاز
گزینه ی ج     ==> چهار امتیاز
گزینه ی د     ==> پنج امتیاز
گزینه ی ه     ==> صفر امتیاز ( امتیازی ندارد)

 

برای محاسبه مجموع نمرات خودتان، می‌توانید از ماشین‌حساب ویندوز کمک بگیرید.

منبع : Www.P30Mania.MihanBlog.Com


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, :: 22:0 ::  نويسنده : Farzad


 

این داستان 100 درصد واقعی است.

منبع : Www.P30Mania.MihanBlog.Com

اشتباه نکنید این فرد نه یک سیاستمدار بود و نه رییس یک سازمان بین‌المللی.
باید داستان را از اول مرور کنیم و به تاریخ اول سپتامبر سال 1983 برگردیم:
اول سپتامبر سال 1983 بود و جنگ سرد بین ابرقدرت‌های جهان -شوروی و آمریکا- با شدت تمام دنبال می‌شد ، یک هواپیمای خطوط هوایی کره از فرودگاه جان اف ‌کندی نیویورک به مقصد سئول کره جنوبی حرکت می‌کرد.
در نیمه راه ، هواپیمای مسافری به اشتباه وارد حریم هوایی شوروی شد. جت‌های روسی به این هواپیما نزدیک شدند، خلبانان جت‌های روسی نمی‌دانستند که هواپیما حاوی مسافرهای عادی است ، آنها به هواپیما اخطار کردند که اگر خودش را معرفی نکند ، به آن شلیک خواهند کرد ولی در نهایت پاسخی دریافت نکردند....
گفته می‌شود در واقع پرسنل پرواز هواپیما اخطار جنگنده‌های روسی را دریافت نکرده بودند ، البته تا به امروز تئوری‌های زیادی در این مورد وجود دارد. یک ساعت گذشت و جت‌ها همچنان ، هواپیما را همراهی می‌کردند تا اینکه از مقامات روسی دستور رسید که هواپیما نابود شود. این کار انجام شد و در نتیجه 269 مسافر کشته شدند...
 


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, :: 21:59 ::  نويسنده : Farzad


 

منبع : Www.P30Mania.MihanBlog.Com

1- جن جانوریست دارای شعور؛ و فیزیکی غیر ارگانیک ؛ که از لحاظ شان وجودی ؛ از دید ادیان پایینتر از انسان و بالاتر از حیوان جای می گیرد .در فرهنگ فارسی به آن دیو و در فرهنگ عرب به آن جن و در فرهنگ لاتین demon یا jinn نام گرفته است. جن به معنای چیزی است که؛ پوشیده شده ؛و منظور پوشیده ماندن او از حواس ماست.

۲- خصوصیات فیزیکی جن از دید انسان؛ اعجاب آور است. عنصر اصلی وجودی جن آتش است وبه علت نداشتن عنصر خاک ؛در وجودش مانند بارباپاپا ؛می تواند به هر شکل و اندازه ای تبدیل شود. و بسیاری از چیزها را در یک آن ؛جا به جا کند .همچنین سرعت نقل مکان بسیار بالایی دارد. می تواند مثلا ظرف ۵ دقیقه فاصله بین لاهور و تهران را طی کرده و برگردد.

۳- جن ابزار ساز نیست ؛ وبه علت خصوصیات فیزیکی منحصر بفرد ؛قادر است در هر مکان و شرایطی زندگی کند ؛وبرای همین به خانه و مسکن نیازی ندارد. زیرا سرما و گرما و باد و بوران بر او کارگر نیست .جن به وسایل حمل و نقل بی نیاز است ؛ و از اینجا می توان فهمید که جن ها دارای صنعت و تکنولوژی نیستند ؛ و شهر و کاشانه ای ندارند مکان معمول زندگی آنها کوه وجنگل و دشت است.

۴- جن مانند همه جانداران غذا مصرف می کند . اما به مقداری بسیار کمتر از انسان.

۵- جن ها مثل انسان جنسیت ونر یا ماده دارند . تولید مثل می کنند و تشکیل خانواده می دهند ؛ و به صورت جماعت زندگی می کنند و جامعه ندارند.
 


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, :: 21:55 ::  نويسنده : Farzad


 

منبع : Www.P30Mania.MihanBlog.Com
کمپانی سیگیت برای اولین بار در جهان دست به تولید هارددیسک اکسترنال 3 ترابایتی زده است.
 
به گزارش تی مدیا، با توجه به نیاز روز افزون کاربران به دستیابی به فضایی بیشتر به منظور ذخیره‌سازی اطلاعات، شرکت‌های تولیدکننده حافظه نیز در تولید حافظه‌هایی با فضایی بیشتر از یک دیگر پیشی می‌گیرند.
در این میان کمپانی سیگیت در صدد رفع این نیاز برآمده و توانسته است اولین شرکتی باشد که هارددیسک اکسترنال 3 ترابایتی را از سری FreeAgentGoFlex تولید کند. این هارددیسک با هر دو سیستم عامل Mac OS X و ویندوز سازگار است. البته در ویندوز ایکس پی نمی‌توان پارتیشنی بیش از 2.1 ترابایت ایجاد کرد.
 


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 17:8 ::  نويسنده : Farzad

 جدیدترین سوژه های جالب از شکار لحظه ها

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 17:7 ::  نويسنده : Farzad
 
تصاویری از مراسم ذبح کردن شتر در ترکمن صحرا در روز عید سعید قربان
تصاویری از مراسم ذبح کردن شتر در ترکمن صحرا در روز عید سعید قربان


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 17:0 ::  نويسنده : Farzad

شناخت بهتر فساد مالی سه هزارمیلیارد تومانی !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 16:59 ::  نويسنده : Farzad

معرفی چند سایت خوب برای دانلود

download مدیریت حرفه ای فونت ها با FontExpert 11.0                            download مدیریت حرفه ای فونت ها با FontExpert 11.0

سایت های خوب برای دانلود
    میهن دانلود    پی سی دانلود   
    آسان دانلود                فری دانلود

  

 

بزودی سایت های بیشتری برای معرفی در این وبلاگ گذاشته می شود

پس منتظر باشید



پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 16:52 ::  نويسنده : Farzad

درسهایی ارزشمند از زندگی !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 12:44 ::  نويسنده : Farzad

اینشتین نام کوچکترین اسب جهان است که سه روز پیش در مزرعه ای در “بارنستد” در “نیوهم شایر” انگلستان بدنیا آمد. قد این کره اسب ۱۴ اینچ (حدود ۳۶ سانتیمتر) و وزن آن ۶ پوند (حدود ۲٫۷ کیلو گرم) است. شاید جثۀ این اسب برای خردسالان مناسب باشد اما قطعا برای اسب های دیگر حتی انواع مینیاتوری آنها مناسب نخواهد بود! گفته میشود در صورتی که اثبات شود کوچکی این کره اسب بر اثر مصارف دارویی نبوده، نام او میتواند در کتاب رکودهای گینس ثبت گردد.



پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 12:40 ::  نويسنده : Farzad


 

۱-چشمه های آب گرم دارای ترکیبات گوگردی می باشند.همچنین خاصیت میکروب کشی و ضد قارچی دارند به همین علت برای بیماریهای پوستی مفید می باشند.

 

۲-تخم مرغ در سطح جهان عالیترین و کاملترین منبع غذایی انسانی شناخته شده است وبعد از شیر مادر رتبه دوم را دارد.

۳-دیابت٬ افزایش فشارخون٬ افزایش چربی های خون٬ مصرف نوشابه٬ بیماریهای روانپزشکی مثل افسردگی ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد.ورزش کردن٬ مطالعه کردن و روابط اجتماعی در جلوگیری از آلزایمر موثر می باشد.

۴-افزایش سرب در هوا و همچنین محیط خانوادگی غیر مناسب بهره هوشی کودکان را کاهش می دهد.

۵-خوردن ۱ قاشق عسل به هنگام خواب به بهبود تنفس کمک می نماید وهمچنین بیماریهای سینه و سرفه را تسکین می بخشد.

۶-فعالیت و جنبش در بازی کودکان٬ بخصوص طناب بازی در کاهش وزن موثر می باشد.

۷-مصرف کدوحلوایی سبب کاهش فشارخون می شود ودارای مقداری کالری است.منبع غذایی پتاسیم می باشد٬به همین جهت برای افرادفشارخون بالامفید می باشد.

۸-خرمالو دارای مقادیر زیادی قند است وهمچنین کلسترول خون راکاهش می دهد.

۹-سیر٬ شویدوآب زرشک پایین آورنده کلسترول خون می باشد.

۱۰-مصرف غلات٬حبوبات٬ماست و...ابتلا به سرطان کاهش می دهد.

۱۱-پژوهشگران معتقدند که فشارهای عصبی باعث بروز ورم ها و چرک های پوستی می شود.

 منبع:رسانه (تلویزیون):اخبار٬ برنامه تازه ها شبکه ۱



پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 12:38 ::  نويسنده : Farzad


 

سقیم و عقیم و  دُر یتیم

جملات زیبای خواجه عبد الله انصاری

سنگ های جواهر رنگی
علم و عمل

به عمل در بهشت نتوان شد که عمل با ایمان را قبول کنند و جز به فضل و رحمت او مردمان ایمان قبول نکنند. پس دنیا و عقبی و ایمان و اسلام همه ازفضل او دارند.

علم بی‏عمل، سقیم است و عمل بی‏علم عقیم است و علم با عمل دُرّ یتیم است. علم بی‏عمل دیوانگی است و عمل بی‏علم بیگانگی است. علم که امروز تو را از معاصی باز ندارد و در طاعت نیارد، فردا تو را از آتش دوزخ هم باز ندارد. پس در عمل جهد کن و در جهد نظاره‏ی فضل کن. جمال فضل او را در آینه‏ی حسن عمل بتوان دید. هرچند که آینه صاف‏تر و فراخ‏تر و بزرگ‏تر جمال درو روشن‏تر توان دید و بیشتر توان دید. این حدیث اشارت نه بدان می‏کند که تو در عمل سستی کنی بلکه اشارت بدان می‏کند که تو خود را بدین طریق در فضل و رحمت او گم کنی.

زشتی افعال خود را به نیکویی اعمال زایل کن که به آتش دوزخ زایل نباید کرد تا جمال فضل و رحمت در حُسن اعمال پیدا آید و راه بهشت بر تو گشاده آید تا به دید غرقابی خود در فضل او درآیی در بهشت که سرای اهل فضل و رحمت است، چنانکه رفت.

نیک شو

نیک شو تا به نیکان پی بری. ملازم امر باش تا از این درد برخوری. اعتقاد خوب را گنج بی‏زوال دادن؛ دلیل راه، علم را دان. سرمایه‏ی عمر خود، توحید را دان.

خود را چون بشناختی، بزرگ طاعتی دان... دل خویش را بازیچه‏ی دیو مساز، دل را پاک دار تابه مراد برسی. به عیب خود بینا باش تا به جایی رسی. مکن کاری که نباید کرد. چیزی مگو که عذر باید خواست. بنده‏ی حرص مباش. خفته‏ی غفلت مشو.از گناه لاف مزن. از درویش مترس. نفس را از برای مال پاپمال مکن.

 

عنایت و غنیمت
گوهر

ای طالب! قول خود را از راستی باز مگیر. بدترین عیبی بسیار گفتن را دان. عمر را به نادانی به آخر مرسان. عمر را عنایت دان. تندرستی را غنیمت شمر. اجل را در هیچ حال فراموش مکن.

آن گاه بترس که ایمن باشی. وقتی را که در آنی هیچ بَدَلی مشناس و به ناز دار و درکار باش. جمع مال را وبال دان و خرج ناکردنش ادبار دان، توانگری مطلق خرسندی را دان. رضا دادن به فساد، سَر معصیت‏ها دان، تن را در دریاهای هوا و آرزو غرقه مکن تا بتوانی نیاز خود را با خلق عرضه مکن.

 

دوستی دل‏ها

ای طالب! بلا را به صدقه دفع کن در جایی که باشی گستاخ مباش که خدای توست. خود را اسیر شهوت مساز. از محبت فرومایگان پرهیز کن. دوستی دل‏ها را از خاموشی و کم آزاری دان. سود هر دو جهان در صحبت دانایان شناس. بر نیکوکاران بهانه جوی مباش. در زاهدی که جاهل باشد، اعتقاد مکن. از فرمان برداری نفس حذر کن. از نادانان اگر دانایی حذر کن. تن را مراد مده که بسیار خواهد. عاقلان را دانا و بینا شمر. نادان را زنده مشمر.

دانه برف
صدر ابرار

ای طالب! آنچه ننهاده‏ای برمدار، تا کرده به کرده منگار. چون جاه و مال یابی، از خویشان باز مدار. اگر خواهی که توانگر شوی، امانت نگاه دار، عفو را از هیچ سزاواری دریغ مدار. گنه را از زیردستان و بندگان درگذار. پیران حرمت دیده را حرمت دار. خویشان درویش را دل خوش دار. از آموختن علم عار مدار. نهان خود را بهْ از آشکار دار. عمر را از برای پرستش و عبادت او دار.

قرآن را امام دار و نماز و روزه و حج و زکات را بگزار تا از این در برآیی به صدر ابرار.

کشت اعمال

هر که خود را به دست شیطان داد، خود را ضایع گذاشت. لاجرم هر روز جز زحمت و محنت در صورت و معنی به او روی نمی‏آرد و او را در گرداب بلا می‏گرداند.در تخم نگر که چه می‏پاشی، هم در جوانی و هم در پیری.

در جوانی چه کشتی که در پیری بدْروی؟ در پیری چه کاری که در آخرت، بر آن برداری؟



پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 12:35 ::  نويسنده : Farzad

حیوان های خداپرست!

هدهد

از آیات و روایات و تجارب برمى‏آید که شعور، ویژه انسان نیست؛ به نمونه‏هاى زیر توجّه کنید:

1- حضرت سلیمان همراه با سپاهیانش از منطقه‏اى عبور مى‏کردند، مورچه‏اى به سایر مورچگان گفت: فورى به خانه‏هایتان بروید، تا زیر پاى ارتش سلیمان له نشوید.1

شناخت دشمن، جزو غریزه‏ى مورچه است، ولى اینکه نامش سلیمان و همراهانش ارتش اویند، این بالاتر از غریزه است.

2- هدهد در آسمان از شرک مردم زمینى مطلع شده و نزد سلیمان گزارش مى‏دهد که مردم منطقه‏ى سبأ، خداپرست نیستند. آن گاه مأموریّت ویژه‏اى مى‏یابد.

شناخت توحید و شرک و زشتى شرک و ضرورت گزارش به سلیمان پیامبر و مأموریّت ویژه‏ى پیام‏رسانى، مسأله‏اى بالاتر از غریزه است.2

3- این که هدهد در جواب بازخواست حضرت سلیمان از علّت غایب بودنش، عذرى موجّه و دلیلى مقبول مى‏آورد، نشانه شعورى بالاتر از غریزه است.3

4- اینکه قرآن مى‏گوید: همه موجودات، تسبیح گوى خدایند ولى شما نمى‏فهمید،4 تسبیح تکوینى نیست، زیرا آن را ما مى‏فهمیم، پس قرآن تسبیح دیگرى را مى‏گوید.

5- در آیات قرآن، سجده براى خدا، به همه موجودات نسبت داده شده است. «وَ لِلَّهِ یَسْجُدُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ»...5

6- پرندگان در مانور حضرت سلیمان شرکت داشتند. «وَ حُشِرَ لِسُلَیْمانَ جُنُودُهُ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ وَ الطَّیْرِ»6

7- حرف زدن پرندگان با یکدیگر و افتخار سلیمان به اینکه خداوند، زبان پرندگان را به او آموخته است. «عُلِّمْنا مَنْطِقَ الطَّیْرِ» 7

8- آیه‏ى «وَ إِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَتْ»8

محشور شدن حیوانات را در قیامت مطرح مى‏کند.

9- آیه‏ى «وَ الطَّیْرُ صَافَّاتٍ کُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلاتَهُ وَ تَسْبِیحَهُ»9

نشانه‏ى شعور و عباد آگاهانه‏ى حیوانات است.

10- وجود وفا در برخى حیوانات، از جمله سگ نسبت به صاحبخانه و فرزندانش.

11- تعلیم سگ شکارى و سگ پلیس براى کشف قاچاق، یا خرید جنس، نشانه‏ى آگاهى خاصّ آن حیوان است.

12- اسلام از ذبح حیوان در برابر چشم حیوان دیگر، نهى کرده است که این نشانه‏ى شعور حیوان نسبت به ذبح و کشتن است.

پیام‏ها

 

 

 

2- نظم و زندگى اجتماعى، مخصوص انسان‏ها نیست، بلکه در زندگى حیوانات هم مشاهده مى‏شود. «أُمَمٌ أَمْثالُکُمْ»

3- انسان‏ها و حیوانات، همه نیاز به تدبیر الهى دارند. خداوند، طبق مصلحت به آنها شعور مى‏دهد، و همه داراى نظم و نظامى هستند. «أُمَمٌ أَمْثالُکُمْ»

4- قرآن کریم، جامع‏ترین و کامل‏ترین کتاب آسمانى است. «ما فَرَّطْنا فِی الْکِتابِ مِنْ شَیْ‏ءٍ»

5- آنچه سبب هدایت، تربیت و رشد انسان‏هاست، در قرآن آمده است. (قرآن در اثبات حقانیّت پیامبر اسلام و هدایت مردم هیچ گونه کاستى ندارد) «ما فَرَّطْنا فِی الْکِتابِ»

6- در حقّ حیوانات هم ظلم یا کوتاهى نکنیم، آنها هم مثل ما حقّ حیات دارند.»

7- معاد و حشر، تنها مخصوص انسان‏ها نیست. «وَ ما مِنْ دَابَّةٍ»... «ثُمَّ إِلى‏ رَبِّهِمْ یُحْشَرُونَ»

«أُمَمٌ أَمْثالُکُمْ»

 

 

 

8- حرکت همه موجودات به سوى خداوند یک حرکت تکاملى و جلوه‏اى از ربوبیّت الهى است. «إِلى‏ رَبِّهِمْ یُحْشَرُونَ»10

1- قدرت الهى در آفرینش و هدف‏دارى خلقت، نسبت به همه‏ى موجودات یکسان است. «مِنْ دَابَّةٍ»... «وَ لا طائِرٍ...»

قرآن مى‏گوید: همه موجودات، تسبیح گوى خدایند ولى شما نمى‏فهمید، تسبیح تکوینى نیست، زیرا آن را ما مى‏فهمیم، پس قرآن تسبیح دیگرى را مى‏گوید


پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 12:31 ::  نويسنده : Farzad


 

اهمیت خودشناسی در قرآن

خودشناسی

از مسائل مهم انسان و شاید مهمترین آنها، شناخت خود انسان است. آدمی قبل از آنکه به شناخت جهان پیرامون خود و نیک و بد آن بپردازد،باید خود را بشناسد و گنجینه های فطرت و نهاد خود را کشف نماید و آنها را به کمال برساند و امیال نفسانی و شهوانی خود را تعدیل کند. در این صورت است که به بزرگ ترین سعادت نایل می شود. اما اگر غفلت بورزد و استعدادهای خود را نیابد و شکوفا نسازد و فقط نیازهای مادی و امیال نفسانی و حیوانی خود را برآورد، گرفتار خسران می گردد و از مرتبه انسانیت به حیوانیت تنزل می کند. دعوت به شناخت انسان از توصیه های مهم پیامبران الهی، عالمان اخلاق، عارفان و فیلسوفان است و انسان خود نیز اهمیت آن را احساس می کند.البته، آدمی از جهات مختلف، موضوع شناخت و علوم گوناگون است. روان شناسی، جامعه شناسی، تاریخ، اخلاق، پزشکی، اندام شناسی، زیست شناسی و بیوشیمی و... هر کدام، از نظرگاه خاصی انسان را مورد مطالعه قرار می دهند؛ اما منظور از شناخت انسان در این مبحث، آن است که او دارای استعدادها و نیروهایی برای فهم خود و جهان و تکامل انسانی است. اگر انسان با تامل و تفکر، امکانات و استعدادهایی که برای رشد و تکامل در او آفریده شده است، بشناسد، بهتر می تواند سرمایه های وجودی خود را به کمال برساند. قرآن و روایات اسلامی، انسان را به خودشناسی دعوت می کنند.

برای دیدن ادامه به ادامه مطلب مراجعه فرمایید!



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 12:29 ::  نويسنده : Farzad

 

ماموگرافی به چه دردی می ‌خورد؟

ماموگرافی

امروزه با رشد و توسعه ماموگرافی‌ های دیجیتال، سونوگرافی و ام ‌‌آر آی ممکن است این پرسش مطرح شود که آیا برای تشخیص زوردس سرطان پستان یا غربالگری این بیماری، می‌ توان از این روش‌ ها به جای ماموگرافی معمول استفاده کرد؟ به نظر می‌ رسد با این که تکنیک ‌های جدید، کیفیت تصویری بهتری در اختیارمان می ‌گذارند و تشخیص دقیق‌ تری را امکان‌ پذیر می ‌کنند، هنوز نتوانسته‌ اند جایگزین ماموگرافی سنتی شوند.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 12:27 ::  نويسنده : Farzad

 

سرطان سینه

اگرچه بسیاری از محققان و دانشمندان همچنان در تلاش هستند تا به یافته‌ های جدیدی درباره عوامل تاثیرگذار در افزایش احتمال ابتلا به سرطان سینه در بین زنان دست یابند، اما گروهی از کارشناسان از چند دهه گذشته سبک خاص طراحی لباس های زنانه را به عنوان یکی از عوامل مهم در ابتلا به سرطان سینه معرفی کرده‌ اند.

بررسی های انجام شده حاکی از آن است که پوشیدن لباس‌ های خیلی تنگ در بلند مدت احتمال گسترش تومورهای سرطانی را در بافت سینه افزایش خواهد داد.

این نوع لباس‌ ها مانع از خروج ترشحات لنف شده و افزایش مواد سمی در بافت سینه زمینه مناسبی را برای ابتلا به سرطان سینه به وجود خواهد آورد. اما از آن جایی که هنوز شواهد کافی در تایید این نظریه ارائه نشده است نمی ‌توان به این نتیجه رسید که ارتباط مستقیمی بین پوشیدن لباس ‌های تنگ و ابتلا به سرطان سینه وجود داشته باشد و به همین دلیل نباید آن را به عنوان عامل مهمی در افزایش احتمال ابتلا به این بیماری در نظر گرفت.

مخالفان این نظریه‌ بر این باور هستند که عوامل تاثیرگذار بر افزایش خطر ابتلا به این بیماری معمولا عواملی هستند که میزان ترشح هورمون‌ های داخلی بدن را تحت ‌تاثیر خود قرار می ‌دهند.

سن هر فرد و همچنین سن آن فرد در هنگام تولد نخستین فرزندش می‌ تواند میزان ترشح هورمون‌ های داخلی بدن را تغییر دهد.

بر این اساس احتمال ابتلا به سرطان سینه در بین زنانی که فرزندی نداشته ‌اند و یا این که بعد از سن 30سالگی نخستین فرزندشان متولد شده باشد به مراتب بیشتر خواهد بود.

اگرچه شیر دادن به فرزندان و همچنین انجام فعالیت های ورزشی از جمله عوامل بازدارنده ابتلا به این بیماری است اما باید توجه داشت که وجود موارد ابتلا به این سرطان در میان اقوام نزدیک بیش از هر عامل دیگری تاثیرگذار خواهد بود.

به نظر می ‌رسد که شکل‌ گیری این باور غلط بیش از هر چیز ناشی از ترس از ابتلا به سرطان سینه در بین جوامع غیر شهری است که عادات زندگی شهری و شهرنشینی را به عنوان عامل مهمی در گسترش و شیوع بیماری ‌های مختلف در نظر می‌ گیرند. اگرچه پذیرفتن این که تجمع مایعات لنفی در بافت سینه سبب شکل ‌گیری تومورهای سرطانی می‌ شود درست و منطقی به نظر می ‌رسد اما حقیقت این است که مسیر حرکت این مواد به طرف غددی است که در قسمت زیر بازوها و در محل اتصال دست‌ ها به تنه قرار گرفته ‌اند.

افرادی که این باور غلط را پذیرفته‌ اند در تلاش هستند این‌ طور وانمود کنند که عوامل زمینه ‌ساز ابتلا به سرطان سینه عواملی خارجی و قابل کنترل هستند و این در حالی است که این باور ناشی از عدم شناخت آن ها نسبت به دیگر عوامل زمینه‌ساز ابتلا به این بیماری است. نتایج به دست آمده از بررسی‌ های انجام شده در این زمینه نشان داده است که عوامل هورمونی و ژنتیکی در مقایسه با عوامل خارجی نظیر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مختلف نظیر آفت‌کش‌ها و اسپری‌ های خوشبوکننده از تاثیر بیشتری در افزایش احتمال ابتلا به این بیماری برخوردار هستند.

بنابراین لازم است تحقیقات و مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود تا بتوان عوامل تاثیرگذار در ابتلا به این بیماری را شناسایی کرده و با توجه به آن ها تغییراتی در سبک زندگی به وجود آورد.

تبیان



پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 12:25 ::  نويسنده : Farzad

سوسمار بابتیل

این خزنده دو سر (سوسمار بابتیل) دارای خصوصیات شگفت انگیزی است، مثلا هر یک از سرها به تنهایی قادر به غذا خوردن هستند اما گاهی اوقات سر بزرگتر به سر کوچکتر حمله کرده و قصد خوردن آن را دارد! از طرف دیگر به خاطر داشتن دو مغز مجزا حرکت پاهای عقبی برای حیوان دشوار است.



پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 12:20 ::  نويسنده : Farzad

یک ماهواره در مدار خود باقی می ماند تا زمانیکه شتاب آن کم شود و در چنین حالتی نیروی گرانش ماهواره را به سمت پایین و به سمت اتمسفر می کشاند. سرعت ماهواره هنگام برخورد با مولکول های خارجی ترین لایه اتمسفر کم می شود.

ماهواره

هر ماهواره حامل تجهیزاتی است که برای انجام ماموریت خود به آن ها نیاز دارد. برای مثال ماهواره ای که مامور مطالعه کائنات است مجهز به تلسکوپ و ماهواره مامور پیش بینی وضع هوا مجهز به دوربین مخصوص برای ثبت حرکات ابرها است. علاوه بر تجهیزات تخصصی، همه ماهواره ها دارای سیستمهای اصلی برای کنترل تجهیزات خود و عملکرد ماهواره می باشند. از جمله سیستم تامین انرژی، مخازن، سیستم تقسیم برق و ... . در هر یک از این بخش ها ممکن است از سلول های خورشیدی برای جذب انرژی مورد نیاز استفاده شود. بخش داده ها و اطلاعات نیز مجهز به رایانه هایی به منظور جمع آوری و پردازش اطلاعات به دست آمده از طریق تجهیزات و اجرای فرامین ارسال شده از زمین می باشد.

هریک از تجهیزات جانبی و بخشهای اصلی یک ماهواره به طور جداگانه طراحی، ساخته و آزمایش می شوند. متخصصان بخشهای مختلف را کنار هم گذاشته و متصل می کنند تا زمانیکه ماهواره کامل شود و سپس ماهواره در شرایطی نظیر شرایطی که هنگام ارسال از سطح زمین و هنگام استقرار در مدار خود خواهد داشت آزمایش می شود. اگر ماهواره همه آزمایش ها را به خوبی گذراند آماده پرتاب می شود.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 12:19 ::  نويسنده : Farzad

همیت سلاح های تک تیر انداز در مأموریت های پلیسی – ضد ترور و مقاصد نظامی بر همگان روشن است . گاهی کار یک شلیک دقیق را هزاران گلوله و تفنگ دیگر نمی توانند انجام دهند . از این جهت یگان های آموزش دیده و مجهز تک تیر انداز همواره مورد توجه نیروهای نظامی و انتظامی کشورها بوده است .



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, :: 11:12 ::  نويسنده : Farzad

 

قایق

محققان مبتکر ایرانی برای نخستین بار موفق به ساخت قایق پرنده شدند. این شناور پروازی نسل جدید هاورکرافت می‌باشد.این وسیله پس از رسیدن به سرعت مناسب از سطح آب فاصله گرفته و در سرعت بالا و در ارتفاع 20 متری پرواز می‌کند. با توجه به جدا شدن شناور از سطح آب نیروی مقاوم هیدرو دینامیکی کاهش یافته و دستیابی به سرعت‌های بالاتر با وجود موتور با توان پائین‌تر میسر خواهد بود.شکل کلی این قایق پرنده مشابه هواپیما با بال دیتای معکوس است و بدنه آن از طرح قایق‌های تندرو برگرفته شده است. این قایق پرنده‌ رادار گریز می‌باشد و به راحتی می‌تواند از تمامی رادارهای دشمن بگریزد. از دیگر قابلیت‌های این قایق می‌توان به قابلیت مانور بسیار بالا بر روی آب و قابلیت عملیات در آب و هوای نامساعد جوی نیز اشاره کرد.این قایق پرنده قابلیت پرتاب چند موشک همزمان را دارد و همچنین می‌تواند در ارتفاع 20 متری از سطح آب پرواز نماید.

این قایق پرنده کاملاً ایرانی و ‌ رادار گریز می‌باشد و به راحتی می‌تواند از تمامی رادارهای دشمن بگریزد

سرعت وصف‌ناپذیر هم دارد. سرعت این شناور پروازی 185 کیلومتر در ساعت و یا 100 گره دریایی می‌باشد. این قایق زیر نظر نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ساخته شده است.



سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 16:1 ::  نويسنده : Farzad

اکثريت مردم اگر گرايشي به فوتبال يا بسکتبال نداشته باشند، براي ورزش کردن به سمت دستگاه هاي پياده روي مي روند. از آنجا که اين دستگاه ها معمولا در هر باشگاه ورزشي وجود دارد، براي آنها که مي خواهند ورزش کنند راحت ترين راه به نظر ميآيد. اما، اگر يک سري به استخر محلتان بزنيد، در آنجا با ورزشي کاملا متفاوت با ساير ورزش ها آشنا خواهيد شد.
حتما تا به حال شنيده ايد که شنا ورزشي بسيار عالي است، اما وقت براي يادگيري آن نگذاشته ايد. در اينجا ما اطلاعات لازم اوليه در رابطه با اين ورزش را در اختيارتان مي گذاريم.
 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 15:58 ::  نويسنده : Farzad

اين روزها سفيد كردن دندان به يك تجارت ميليوني تبديل شده است. اما آيا روش هاي ارزان ‌تري هم براي سفيد كردن دندان‌ها وجود دارند؟

به تازگي در فروشگاه‌ هاي آمريكا، كيوسك ‌هايي براي سفيد كردن دندان به وجود آمده‌اند.

كاركنان اين كيوسك‌ ها حدود 10 تا 20 درصد دستمزد يك دندانپزشك را براي سفيد كردن دندان مي ‌گيرند.

دوربين مخفي يک شبکه كشف كرده است كه كاركنان فروشگاه ‌ها، اطلاعات غلطي راجع به سفيد كردن دندان در اختيار خريداران قرار مي ‌دهند.
چه بر سر مشتريان كيوسك ‌ها مي ‌آيد؟



ادامه مطلب ...


سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 15:56 ::  نويسنده : Farzad

افسردگی زمستانی

افسردگی زمستانی

زمستان همیشه با سرماخوردگی جسمی و زکام و تب و لرز همراه نیست، گاهی نیز موجب ترس و لرز آدمی می‌شود و سرماخوردگی روحی را به همراه دارد.

این تنها پزشکان نیستند که در زمستان با انواع بیماران سرماخورده مواجه می‌شوند، روانشناسان و روانپزشکان نیز در این فصل با بیمارانی روبه‌رو می‌شوند که روحشان سرما خورده و دچار یخ‌زدگی شده است.

پس، آمدن زمستان هم یکی از اتفاقات پیش‌ پا افتاده‌ای است که می‌تواند منجر به بروز واقعه‌ای بزرگ شود.

افسردگی زمستانی یکی از شایع‌ترین افسردگی‌های فصلی است که به سراغ آدم می‌آید. گویی برف زمستان، روان انسان را نیز سفید پوش می‌کند و سوز سرما از مغز استخوان می‌گذرد و به روح آدمی می‌رسد.

با آمدن فصل زمستان و کوتاه ‌شدن طول روز و کاهش مدت روشنایی خورشید، بسیاری از افراد به افسردگی مبتلا می‌شوند.

این ناهنجاری‌ فصلی طی ماه‌های آذر، دی و بهمن در هر سنی به وجود می‌آید، اما اغلب در سنین 18 تا 30 سالگی خودش را نشان می‌دهد و زنان را بیشتر گرفتار می‌کند.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 15:54 ::  نويسنده : Farzad

ر این مقاله قصد داریم راه هایی را ذکر کنیم که باعث میشود لپ تاپ شما عمر بیش تری بکند . معمولا افرادی که از لپ تاپ استفاده میکنند ، گاهی اوقات پس از تنها یک ماه استفاده از لپ تاپشان مشاهده میکنند که هر روز یکی از قسمت های لپ تاپ خراب میشود! گر می خواهید شما هم به سرنوشتی همانند این افراد دچار نشوید ، توصیه میکنیم تا آخر این مقاله را مطالعه فرمایید .



ادامه مطلب ...


سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 15:51 ::  نويسنده : Farzad

نيمه‌شبان كه ما مي‌خوابيم و هشياري‌مان خاموش، مغزمان تا اندازه‌اي بيدار است و آرام آرام سرگرم رتق و فتق امور و رسيدگي به انبوه دريافت‌هاي روزانه ماست
 

موضوعي كه قصد دارم درباره‌اش براي شما بنويسم شايد قدري قديمي ‌شده باشد چون مربوط به سال 2006 است. به هر حال اين روزها سرعت پيشرفت علم و تمدن آن قدر زياد است كه سه - چهار سال هم زمان خيلي زيادي به حساب مي‌آيد. اما خوشبختانه كه نه، شوربختانه، دانش بشر در راه شناسايي روش‌هاي كار مغز هنوز در مرحله‌اي است كه آن‌چنان شتاب زيادي نگرفته!

ماجرا به كار دو بخش از مغز و نحوه همكاري آن دو بخش مربوط است. همكاري و مشاركت اين دو بخش به ياد و يادگيري ما مي‌انجامد. حتما بر حسب تجربه قبول داريد كه ما گاهي چيزهاي پيچيده و مفصل را خيلي خوب به ياد مي‌آوريم و گاهي هر كاري مي‌كنيم يك اسم يا يك شماره كوچك و بي‌اهميت به يادمان نمي‌آيد كه نمي‌آيد! اين جور بازي‌هاي حافظه همه از آنجا برمي‌خيزد كه مغز ما چگونه از پس دريافت و ثبت اطلاعات برآمده باشد.

حالا ببينيم جريان چيست......



ادامه مطلب ...


سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 15:50 ::  نويسنده : Farzad
گوگل به يك هكري كه موفق شد حفره امنيتي مرورگر اينترنتي كروم را پيدا كند، سه هزار و ۱۳۳ دلار جايزه داد.

 

http://somecontrast.com/blog/wp-content/uploads/2008/09/google_chrome_logo.jpg

شركت گوگل در سال ۲۰۱۰ از هكرهاي جهان خواست تا نقاط آسيب‌پذير مرورگر اينترنتي كروم را شناسايي كنند و جايزه بگيرند.

يك هكر به نام گلازونوف در تاريخ سيزدهم ژانويه ۲۰۱۱ ثابت كرد كه اين مرورگر اينترنتي در مقابل بدافزار آسيب‌پذير است و جايزه سه هزار و ۱۳۳ دلاري را به خود اختصاص داد.

 



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب